מחקרים - נגיף הקורונה

לקורונה עלולה להיות השלכה פטאלית על אנשים עם מחלת לב

שיעור המקרים הפטאליים של קורונה במטופלים עם מחלה קרדיווסקולרית הוא 10.5% | הנתונים גם מראים סיכוי גדול יותר להידבקות של אנשים מעל גיל 65 עם מחלת לב או יתר לחץ דם

מחלות לב. אילוסטרציה

למחלת הקורונה COVID19 עלולות להיות השלכות פטאליות עבור אנשים עם מחלה קרדיווסקולרית בסיסית והיא יכולה לגרום לפגיעה קרדיאלית גם בקרב אנשים ללא מחלות לב. כך נאמר במאמר סריקה (review) שפורסם בסוף השבוע ב-JAMA Cardiology על ידי צוות מהמרכז למדעי הבריאות באוניברסיטת טקסס ביוסטון.

רופאים מומחים יודעים מכבר כי מחלות ויראליות כמו הקורונה יכולות לגרום לזיהומים נשימתיים שעלולים להוביל לנזק בריאות ואפילו למוות במקרים החמורים. פחות ידוע על ההשלכות שיש למחלה זאת על המערכת הקרדיווסקולרית, כתבו מחברי המאמר.

"קיים סיכוי, או סיכון, גם בהיעדר מחלת לב קודמת, ששריר הלב עלול להיות מושפע לרעה ממחלת קורונה", הסביר המחבר הראשי של המאמר, פרופ' מוחמד מדג'יד (Mohammad Madjid), מומחה בקרדיולוגיה. "בדרך כלל פגיעה בשריר הלב יכולה להתרחש אצל כל מטופל, עם או בלי מחלת לב, אבל הסיכון גבוה יותר בקרב אלה שכבר יש להם מחלת לב", הדגיש פרופ' מדג'יד.

מחברי המאמר הסבירו בו כי מחקרים קודמים שנעשו לגבי מחלת הקורונה ומגיפות שפעת העלו כי זיהומים ויראליים יכולים לגרום לתסמינים כליליים, קורונריים, אקוטיים, להפרעות קצב ולהתפתחות או החמרה באי ספיקת לב .

בהודעה לרופאים שהפיץ הקולג' האמריקאי לקרדיולוגיה ACC צוין כי שיעור מקרים פטאליים של קורונה בקרב מטופלים עם מחלה קרדיווסקולרית הוא 10.5%. הנתונים גם מראים סיכוי גדול יותר אצל אנשים מעל גיל 65 עם מחלה קרדיווסקולרית או יתר לחץ דם להידבקות, וכמו כן שהם עלולים לחוות תסמינים חמורים יותר שיחייבו טיפול רפואי קריטי.

במאמר ציינו מחבריו כי מקרים קריטיים הם אלה שדיווחו על אי ספיקה נשימתית respiratory failure, הלם זיהומי (Septic Shock) עם או אי תפקוד רב מערכתי או אי ספיקה שתוצאתה מוות.

"סביר לצפות שסיבוכים קרדיווסקולריים מובהקים יתקשרו לקורונה ושיופיעו בקרב מטופלים עם תסמינים חמורים בגלל התגובה הדלקתית החזקה הנקשרת למחלה זאת", הוסיף פרופ' מאג'יד.

שלושת התסמינים העיקריים והשכיחים ביותר בקרב חולי COVID19 הם חום גבוה, שיעול וקוצר נשימה. התסמינים הפחות שכיחים הם: כאבי שרירים, כאבי גרון, גודש באף, כאבי ראש. התסמינים יכולים להופיע בתוך יומיים מאז חשיפה לנגיף ועד 14 יום לאחריה. יש עומס נגיפי גבוה בקרב חולים סימפטומטיים וא-סימפטומטיים ופירוש הדבר שקיים סיכוי גדול שהא-סימפטומטיים הם שמפיצים את הנגיף (בחשיפה מאדם לאדם).

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מחלות לב,  קבוצות סיכון,  קורונה,  הידבקות,  חדשות,  מחקרים
תגובות