סכרת מסוג 2

אינסולין Degludec או Aspart משפר את רמות הסוכר בדם בחולים עם סוכרת מסוג 2

מחקר זה בדק את היעילות של אינסולין מסוגים Degludec ו-Aspart על פני אינסולין בסיסי. מחקר זה מצא ששימוש בסוגי אינסולין אלו, משפר את הערך הגליקמי של המטופלים

מטרת מחקר זה היא לחקור את היעילות והבטיחות של מעבר מטיפול באינסולין בסיסי פעם ביום, לזריקה חד יומית של אינסולין מסוג Degludec\ Aspartי(IDegAsp) לפני ארוחה ביחס לשליטה ברמות הסוכר של משתתפים עם סוכרת מסוג 2 (T2DM).

בניסוי השוואה רב-מרכזי זה, פרוספקטיבי, אקראי ומקביל, 30 משתתפים בטיפול באינסולין בסיסי עברו ל-IDegAsp ו-29 המשיכו בשימוש באינסולין בסיסי (קבוצת הבסיס). התוצא העיקרי היה עליונותה של IDegAsp בגרימת שינויים בפרופיל הגלוקוז בדם היומי, במיוחד בריכוז הגלוקוז בדם לאחר הארוחה, לאחר 12 שבועות.

ריכוז הגלוקוז בדם לאחר ארוחת הערב ולפני השינה היה נמוך יותר בקבוצת IDegAsp והשיפור ברמת הגלוקוז בדם לפני השינה היה גדול משמעותית בקבוצת IDegAsp, בהשוואה לקבוצת הבסיס לאחר 12 שבועות (1.7- ± 3.0 מילימולר / ליטר לעומת 0.3 ± 2.1 מילימולר / ליטר, רמת מובהקות< 0.05). באופן מסקרן, השליטה הגליקמית לאחר ארוחת הבוקר לא שופרה על ידי הזרקת IDegAsp לפני ארוחת הבוקר, בניגוד להשפעה החיובית של הזרקה לפני ארוחת הערב על הגלוקוז בדם לאחר ארוחת הערב. המוגלובין מסוכרר ירד באופן משמעותי רק בקבוצת IDegAspי(58 עד 55 מילימולר / מול, רמת מובהקות< 0.05). שינויים במינון האינסולין היומי, מסת הגוף ותופעות לוואי רשומות, כולל היפוגליקמיה, היו דומים בין הקבוצות.

IDegAsp היה יעיל יותר מאינסולין בסיסי בהפחתת הגלוקוז בדם לאחר ארוחת הערב ולפני השינה, ולא העלה את שכיחות ההיפוגליקמיה. מעבר מאינסולין בסיסי ל-IDegAsp אינו מגביר את הנטל על המטופל ומשפיע באופן חיובי על השליטה הגליקמית בחולים עם T2DM.

מקור:

Cho K.Y. Et al. (2020) Diabetes & Metabolism Journal. 44(4):532-541

נושאים קשורים:  סכרת מסוג 2,  אינסולין,  היפוגליקמיה,  מחקרים
תגובות