• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
COVID-19 בישראל

ביקורת של יו"ר איגוד רופאי הציבור על דרך פתיחת בתי הספר התיכונים

פרופ' חגי לוין: "המהלך יגרור הדבקות חדשות - לא לומדים מטעויות העבר וחובה היה לערוך בקרה והערכה לפני החזרה ללימודים"

תלמידי תיכון לומדים במגיפת הקורונה. צילום: יוסי זליגר/ פלאש 90

יו"ר איגוד רופאי הציבור, פרופ' חגי לוין, מפנה אצבע מאשימה כלפי מקבלי ההחלטות ומותח ביקורת על  הדרך שבה הוחזרו מאות אלפי תלמידי התיכוניים לבתי הספר. הוא שב וטוען שהמהלך הזה יגרור הדבקות חדשות בקורונה וכי "לא נעשו צעדים נאותים כדי לנסות למנוע זאת. היו צריכים לערוך  תחילה פיילוט, עם מדגם קטן של בתי ספר ולבדוק מה קורה שם. המדינה לא יכולה להתנער מאחריותה. עדיין לא לומדים מהטעויות שכבר נעשו קודם לכן".

פרופ' לוין  התבטא כך בראיון ל-ynet: "אין תכנון קדימה, אין תקציב. לא נערכנו בהתאם. את מערכת החינוך היה צריך לפתוח מזמן אבל חובה היה לערוך בקרה והערכה לפני החזרה ללימודים. אנחנו בעיצומה של המגיפה. יהיו הדבקות גם בבתי הספר, אבל עם היערכות נכונה אפשר היה לצמצם אותן ולשלוט בהן".

עוד אמר: "אין טעם להחזיר את התלמידים בהדרגה אם לא נוקטים בזהירות ובצעדים להבטיח שהתחלואה לא תהיה גדולה. לא הקימו מחיצות בבתי הספר, בכיתות. לא שינו את המבנה הפיזי כדי לאפשר ללמוד בכיתות קטנות. לא תגברו את המערכת בכוח אדם נוסף. לא מחזקים גם את מערכת הבריאות. זאת איוולות בהתגלמותה".

פרופ' לוין המליץ למנות אנשים מתוך הקהילה ולחזק את מעמדן של הרשויות המקומיות לשם אכיפה ולתגמל בהתאם כל מי שיסכים ליטול חלק בפעילות הזאת. המדינה לא יכולה להתנער מאחריותה ועליה לתת תמיכה לאנשים הלוקחים על עצמם לאכוף את מניעת ההתקהלויות. צריך לטפל בהמון דברים שהחיסון לא יעזור כנגדם. המדינה צריכה לעזור לציבור, וברגע שיעזרו לו הוא יקפיד יותר על הכללים וימנע את ההדבקה".

נושאים קשורים:  פרופ' חגי לוין,  בתי ספר,  קורונה,  חדשות,  19-COVID,  בריאות הציבור
תגובות