מחקרים-Covid-19

האם כדאי לקיים בדיקות קורונה נרחבות בבתי אבות?

נמצא שיעור נשאים א-סימפטומטיים גבוה בבתי אבות בלונדון

דייר בבית אבות. צילום: אילוסטרציה

מאז הופעתה של מחלה הקורונה (COVID-19), דיירים רבים בבתי אבות חלו ואף נפטרו מקורונה (severe acute respiratory syndrome). אולם, עד מאי 2020, לא היה מידע זמין רב על היקף תחלואת הקורונה בקרב דיירי בתי אבות וצוות מטפל.

במחקר שפורסם ב-The journal of Infectious Diseases, נלקחו בדיקות מטוש מהאף ומהגרון ל-SARS-CoV-2 RNA מ-2,455 דיירי בתי אבות וצוות מטפל מ-37 בתי אבות בלונדון. הבדיקות נלקחו על פני תקופה של שלושה שבועות. תוצאות בדיקות המטוש דווחו תוך 24 שעות. בנוסף נאסף מידע על נוכחות או היעדר תסמיני המחלה בקרב הנבדקים.

במחקר נמצא כי ה-point prevalence של זיהום ב-SARS-CoV-2 היה 6.5%, עם שיעור גבוה יותר בקרב דיירי בתי האבות (9.0%) לעומת הצוות המטפל (4.7%). רבים מאלה אשר בדיקתם הייתה חיובית, היו א-סימפטומטיים למחלה (69% מנבדקים החיוביים בקרב הצוות המטפל ו-51% מהנבדקים החיוביים בקרב הדיירים).

מסקנת החוקרים הייתה שבעקבות שיעור הנדבקים הא-סימפטומטיים הגבוה, כדאי להציע בדיקות לכל הדיירים. הבדיקות הללו בשילוב עם דיווח מהיר של התוצאות, יסייעו בזיהוי נדבקים ותיווך מניעת זיהומים ובקרה.

מקור: 

Marossy A, Rakowicz S, Bhan A, Noon S, Rees A, Virk M, et al. A Study of Universal Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2 RNA Testing Among Residents and Staff in a Large Group of Care Homes in South London. J Infect Dis. 2020;223:381–8.

נושאים קשורים:  בתי אבות,  א-סימפטומטי,  בדיקות מטוש,  נגיף הקורונה,  מחקרים
תגובות