COVID-19-עולמי

אזהרת מסע חמורה לאיחוד האמירויות בעקבות עלייה בתחלואת קורונה

העלייה החדה בתחלואת היומית של קורונה באיחוד האמירויות הביאה את משרד הבריאות לפרסם אזהרת מסע חמורה

עלייה חדה שנרשמה בימים האחרונים במספר מאומתי-קורונה יומיים חדשים שאובחנו באיחוד האמירויות הביאה את משרד הבריאות לפרסם אמש (ד') "אזהרה מסע חמורה" לישראלים המתכוננים לטוס למדינה זאת, שנעשתה יעד תיירותי מבוקש. אתמול אובחנו באיחוד האמירויות 2,011 מקרים חדשים, שלשום 2,217 ו-28 במאי 2,236 – לעומת 1,270 ב-18 במאי. אתמול מתו בדובאי 4 מחולי הקורונה.

בעקבות הודעת משרד הבריאות איחוד האמירויות הוכללה, עד להודעה חדשה, ברשימת "המדינות האדומות" שכדי לטוס אליהן צריך לקבל אישור מיוחד וכל מי שחוזר מהן חייב בבידוד גם אם הוא מחוסן. ברשימה זו גם רוסיה, מקסיקו וארגנטינה.

בעקבות כך ישראלים השוהים בדובאי החליטו להקדים שובם לארץ מהחשש שיידרשו בעוד כמה לבידוד.

על פי הערכות שונות, הסיבות לעלייה בתחלואת הקורונה באיחוד האמירויות נובעת בין השאר בגלל עשרות אלפי עובדים זרים, רובם לא חוקיים, שהגיעו אליה ממדינות שונות באסיה, ביניהן הודו, פקיסטן ונפאל והם לא מחוסנים. רוב העובדים הללו מסתתרים כדי שלא ייתפסו ויגורשו והם גם חוששים להגיע לבתי חולים במדינה זאת כדי להתחסן – ועם זאת הם נמצאים במקומות שונים במגע כזה או אחר עם מקומיים וגם תיירים. גם אנשי עסקים מאפריקה שאינם מחוסנים נמצאים במדינה זאת.

איחוד האמירויות אסרה על אזרחי הודו ופקיסטן להיכנס לתחומה מחשש לעלייה במספר חולי הקורונה.

אתמול הגדיר ה-CDC האמריקני את וריאנט נגיף הקורונה שמקורו בהודו – וסימנו הנוכחי "דלתא" – כ"גרסה מדאיגה" ובעקבות זאת פורסמה אזהרה שקיים חשש מפני התפשטות מהירה של הזן הזה ויתכן שהוא אף עמיד יותר מאחרים לטיפולים מבוססי נוגדנים. גם בבריטניה נרשמה עלייה בהתפשטות הווריאנט הזה ובעקבות כך הסרת מגבלות שתוכננה לשבוע הבא (21 ביוני) נדחתה בחודש. בבריטניה דווח כי יעילות המנה הראשונה של תרכיב פייזר או אסטרה-זניקה מול "דלתא", למניעת מחלה קשה היא רק 33%.

בארה"ב עלה בשבועיים האחרונים מ-2.7% לכ-10% מסך הנדבקים ב"דלתא". עדיין לא ברור מדוע ואם בכלל, גרסה זאת גורמת למחלה קשה יותר או מגדילה את הסיכון למוות. בבריטניה נטען שהסיכוי להתפשטות גרסת דלתא בתוך המשפחה גדולים ב-64% לעומת הווריאנט הבריטי.

נושאים קשורים:  חדשות,  איחוד האמירויות,  דובאי,  הוריאנט ההודי,  וריאנט דלתא
תגובות
אנונימי/ת
18.06.2021, 09:22

מציע שנדחה את הנסיעות לשם עד עבור הזעם.

אנונימי/ת
18.06.2021, 20:53

והסכם בין המדינות?? מה חשוב כסף או חיים